第17号(1996年)

エリザベス朝初期のセネカ受容 -- セネカとピューリタン

佐藤 達郎, 1-15


Populous Solitude: Displacement in Thomas Hardy’s Novels

Yohko NAGAI (永井 容子), 17-29


Beyond Antithesis: Jew as a Guide to Morals in Iris Murdoch’s The Green Knight

Chiho ITO (井藤 千穂), 31-40


Positivism and Classicism: George Gissing’s Workers in the Dawn (1880)

Ayaka OKADA (岡田 彩加), 41-51


Computer Analysis on Tennyson’s ‘Lancelot and Elaine’

Kaori KASHIWABARA (栢原 香), 53-60


Convention and Originality: Intertextuality in Henry Fielding’s Tom Jones

Yoshihiro SHIRATORI (白鳥 義博), 61-68


アングロ・サクソン詩人の帰還 -- ‘The Homecoming of Beorhtnoth Beorhthelm’s Son’ の構成について

高橋 勇, 69-75


最後のオリヴァ -- 『ハード・タイムズ』論考

宮丸 裕二, 77-86


Jane Bowles再考 -- その作家活動と作品 Camp Cataract

河谷 千佳子, 87-99


婉曲表現についての一考察 -- 認知言語学的視点から

松井 真人, 101-07


Purposes Are Causes: On Japanese Tame

Chie KANAMORI (金森 千恵), 109-23


Aspect and Classifiers: A Study of Japanese Classifiers for Counting Correspondence

Asako IIDA (飯田 朝子), 125-37


The Oppositions of Incompatibles Like Dog and Cat

Kohei ADACHI (足立 公平), 139-47


執筆者紹介, 149

『コロキア』同人規約・『コロキア』投稿規定, 150